Kampania "Frontiere(s)" w czołowce skandali

14 stycznia 2009

Zeszłoroczna polska kampania reklamowa filmu Frontiere(s) znalazała się na trzecim miejscu pod względem skarg składanych do Rady Reklamy przez osoby zbulwersowane treścią kampanii. Na obraz Xaviera Gensa skarżono się dziewięciokrotnie.

W sumie w zeszłym roku Rada Reklamy otrzymała 460 skarg, czyli czterokrotnie więcej niż w 2007 roku. Aż 287 skarg przypadło na kampanię reklamową kolekcji ubrań Virginity dla młodzieży w wieku 19-25 lat. Billboardy przedstawiały modlącego się młodego mężczyznę z różańcem w dłoni. Napis w tle głosił: "Znam 69 sposobów na zachowanie dziewictwa. A ty?". Hasło na analogicznym plakacie z dziewczyną brzmiało: "Strzeż mnie, ojcze".

Drugie miejsce zajął Mobilking, wirtualny operator telefonii komórkowej, kierujący swoją ofertę do mężczyzn. "Męskość" oferty podkreślały reklamy, w których skąpo ubrane kobiety próbowały nieudolnie ścinać drzewa, strzelać z broni palnej czy naprawiać auto. Na tę kampanię ludzie poskarżyli się 37 razy.



:: Źródło ::



blog comments powered by Disqus